Ik volgde het Traject Grip op je Werk omdat ik mijn taken niet goed gepland kreeg naast het lesgeven. Waardoor lesgeven naar de achtergrond raakte en de taken het overnamen, ik ervaarde constant een piek en raakte emotioneel het pad kwijt. Ik vond het wel spannend om in te stappen. Gaat me dit opleveren wat ik er uit moet halen? Maar de nood was hoog dus ik wilde het toch proberen. Ik wilde altijd al juf worden en dan nu al stoppen…
Het traject was echt op mijn situatie afgestemd, er was ruimte voor alles wat ik wilde inbrengen. Josanne brengt je niet DE oplossing, ze zegt niet ‘het moet zus of zo’ maar zette mij juist aan het denken zodat ik het zelf kon doen. Wat is haalbaar voor mij en hoe pak ik het aan. Ik doorliep mijn eigen routen doordat ik aan het denken werd gezet.
Ik pas de aangereikte tips echt elke dag toe EN de oefeningen die ik met Josanne heb gedaan doe ik nu zelfs met mijn leerlingen!
Het plezier in het werk is weer terug. Ik heb weer de tijd om na te denken over de inhoud van de lessen. Het geeft rust om met de kinderen bezig te zijn, niet meer in mijn hoofd te zitten en steeds te denken ‘ik moet straks nog zo veel’.
Josanne creëert een hele fijne sfeer, heel veel afwisseling in werkvormen, leuke varianten van de check in. Ze brengt heel veel kennis over en niet van ‘dit moet je doen’ maar ook met theorie onderbouwing vanuit hersenwerking. Ze is super snel bereikbaar, is er direct als je haar nodig hebt. Het levert echt heel veel op, als je iets doet met de tips en inzichten die Josanne je aanreikt.